Bimm-Bamm Csoport
Az idő nem áll meg!

MENÜ

Mutató meghajtás

 

Négy oldalon lévő toronyóránál alkalmazott megoldás

Klasszikus toronynál alkalmazott megoldás az mikor a torony mindegyik oldalára kerül számlap, amelynek közepén van a mutatótengely 1:12 osztóval, és a torony közepén a mutatómotor a központi osztóval.

 

  • Mutatótengely 1:12 osztóművel

A mutatók mutatótengyelyekre kerülnek felszerelésre. A tengelyek végén 1:12 áttételt adó fogaskerekek helyezkednek el. A fogaskerekek kapcsolják össze a kis és nagymutatók mozgását.

 Ára:     65 000Ft + Áfa

  29.1 kép

 A képen a kicsi és nagymutató kapcsolatát és a mutatótengelyeket tartalmazó 1:12 osztómű látható.

 

  •  4 oldali mutatómeghajtást végző központi osztómű

Egy templomtoronynál általában négy oldalon vannak számlapok. Ezeket legtöbb esetben egy motorral célszerű meghajtani, melyet a torony közepén kell elhelyezni. Az egymotoros meghajtás előnye az olcsóbb kivitel, valamint a óraszámlapok közötti perceltérést, csak a mechanika elemei határozzák meg.

  Ára: 400 000 Ft + Áfa

  29.2 kép

A képen a motort és a négy oldali kihajtást biztosító központi mutató meghajtómű látható.

 

 

29.3 kép

 A központi osztómű belülről (motor nélkül)

 

 

  29.4 kép

 Így lehet a mennyezetre függeszteni a központi osztóművet

 

 

  29.5 kép

Egy másik toronyban látható felfüggesztés

 

 

  29.6 kép

 Mikor a mennyezetre, vagy a padozatra közvetlenül lehet szerelni.

A négy oldali mutatókat, és a központi meghajtóművet kaardán tengelyekkel kell összekötni.

 

  Ára:      Ft + Áfa

  29.7 kép

  A képen a nagy szögeltérést is megengedő kaardán meghajtás látható.

 

 

 

Egy oldalon lévő toronyóránál alkalmazott megoldás

 

  • 1 oldali mutatómeghajtás

 Vannak olyan tornyok, ahol csak egy számlap kerül elhelyezésre. Ekkor csak egy oldal meghajtásra alkalmas mutató hajtómű kerül felszerelésre. Az osztóműből kijövő tengelyekre a mutatókat közvetlenül rá lehet rakni.

 Ára:      Ft + Áfa

  29.8 kép

Az egyoldalú mutatómeghajtás hátoldali képe

 

 

  29.9 kép

A képen lévő mutatótengely hossza a falvastagság függvényében változhat.

 

 

  29.10 kép

 A képen lévő mechanikához a lap alján lévő motorok mindegyike alkalmazható.

 

 

Meghajtó motorok

A számlap nagyságától, osztóművek tipusától, pontosítási igénytől függően több fajta mutatómotor kerül alkalmazásra. 

  

  •  Suzuki típusú motor, bővített tudású elektronikával

Nagyobb mutatómozgató erő kifejtésre alkalmas az alábbi Suzuki motorra épülő mutatómeghajtás. Működési feszültsége szintén 12 V DC. Szintén soros jellel vezérelhető. M10 vezérlőórához ez is közvetlenül hozzáköthető. A vezérlőóra jelétől függetlenül +- 12 óra különbséget autómatikusan korrigálni tud.

 Ára:   75 000  Ft + Áfa

  29.13 kép

A képen +-12 óra autómatikus  pontosítást tudó Suzuki meghajtómotor látható

 

  •  Suzuki típusú motor, GPS beállítású elektronikával

Amennyiben a fenti motorhoz GPS antennát, mutatóállás figyelő áramkört is hozzákapcsolunk, valamint a mikroprocesszorában GPS jel vételése is alkalmas programot töltünk le, akkor egy olyan óraelektronikát kapunk, amelyre, ha ráadjuk a 12V DC feszültséget, az autómatikusan be tud állni a pontos időre.

A motor alapból kvarcóra pontossággal működik, óránként egyszer a GPS műholdról pontosítja magát. A tápegységébe akkumulátor is beépíthető. Ennek elmaradása esetén a motor elektronikája egy percnél rövidebb hálózatkiesési időt áthidalja, ennél hosszab áramkimaradás esetén újra GPS pontosítást kér, és beállítja magát pontos időre. A motor felhasználásával egy teljesen automatikus működésű óra rakható össze. 

  A komplett motor ára:  110 000Ft + Áfa

    (tápegységgel, GPS antennával, mutatóállás figyelővel, mechanika nélkül)

  29.14 kép

A képen a motor és ahozzákapcsolódó elektromos berendezések láthatóak.

 

 

Asztali nézet