Négy oldalon lévő toronyóránál alkalmazott megoldás
Klasszikus toronynál alkalmazott megoldás az mikor a torony mindegyik oldalára kerül számlap, amelynek közepén van a mutatótengely 1:12 osztóval, és a torony közepén a mutatómotor a központi osztóval.
A mutatók mutatótengyelyekre kerülnek felszerelésre. A tengelyek végén 1:12 áttételt adó fogaskerekek helyezkednek el. A fogaskerekek kapcsolják össze a kis és nagymutatók mozgását.
Ára: 65 000Ft + Áfa
29.1 kép
A képen a kicsi és nagymutató kapcsolatát és a mutatótengelyeket tartalmazó 1:12 osztómű látható.
Egy templomtoronynál általában négy oldalon vannak számlapok. Ezeket legtöbb esetben egy motorral célszerű meghajtani, melyet a torony közepén kell elhelyezni. Az egymotoros meghajtás előnye az olcsóbb kivitel, valamint a óraszámlapok közötti perceltérést, csak a mechanika elemei határozzák meg.
Ára: 400 000 Ft + Áfa
29.2 kép
A képen a motort és a négy oldali kihajtást biztosító központi mutató meghajtómű látható.
29.3 kép
A központi osztómű belülről (motor nélkül)
29.4 kép
Így lehet a mennyezetre függeszteni a központi osztóművet
29.5 kép
Egy másik toronyban látható felfüggesztés
29.6 kép
Mikor a mennyezetre, vagy a padozatra közvetlenül lehet szerelni.
A négy oldali mutatókat, és a központi meghajtóművet kaardán tengelyekkel kell összekötni.
Ára: Ft + Áfa
29.7 kép
A képen a nagy szögeltérést is megengedő kaardán meghajtás látható.
Egy oldalon lévő toronyóránál alkalmazott megoldás
Vannak olyan tornyok, ahol csak egy számlap kerül elhelyezésre. Ekkor csak egy oldal meghajtásra alkalmas mutató hajtómű kerül felszerelésre. Az osztóműből kijövő tengelyekre a mutatókat közvetlenül rá lehet rakni.
Ára: Ft + Áfa
29.8 kép
Az egyoldalú mutatómeghajtás hátoldali képe
29.9 kép
A képen lévő mutatótengely hossza a falvastagság függvényében változhat.
29.10 kép
A képen lévő mechanikához a lap alján lévő motorok mindegyike alkalmazható.
Meghajtó motorok
A számlap nagyságától, osztóművek tipusától, pontosítási igénytől függően több fajta mutatómotor kerül alkalmazásra.
Nagyobb mutatómozgató erő kifejtésre alkalmas az alábbi Suzuki motorra épülő mutatómeghajtás. Működési feszültsége szintén 12 V DC. Szintén soros jellel vezérelhető. M10 vezérlőórához ez is közvetlenül hozzáköthető. A vezérlőóra jelétől függetlenül +- 12 óra különbséget autómatikusan korrigálni tud.
Ára: 75 000 Ft + Áfa
29.13 kép
A képen +-12 óra autómatikus pontosítást tudó Suzuki meghajtómotor látható
Amennyiben a fenti motorhoz GPS antennát, mutatóállás figyelő áramkört is hozzákapcsolunk, valamint a mikroprocesszorában GPS jel vételése is alkalmas programot töltünk le, akkor egy olyan óraelektronikát kapunk, amelyre, ha ráadjuk a 12V DC feszültséget, az autómatikusan be tud állni a pontos időre.
A motor alapból kvarcóra pontossággal működik, óránként egyszer a GPS műholdról pontosítja magát. A tápegységébe akkumulátor is beépíthető. Ennek elmaradása esetén a motor elektronikája egy percnél rövidebb hálózatkiesési időt áthidalja, ennél hosszab áramkimaradás esetén újra GPS pontosítást kér, és beállítja magát pontos időre. A motor felhasználásával egy teljesen automatikus működésű óra rakható össze.
A komplett motor ára: 110 000Ft + Áfa
(tápegységgel, GPS antennával, mutatóállás figyelővel, mechanika nélkül)
29.14 kép
A képen a motor és ahozzákapcsolódó elektromos berendezések láthatóak.